Uczniowie klasy II wykonali kolejne zadania z Ogólnopolskiego projektu „Europa i ja”.
Zadaniem czwartym było przygotowanie prezentacji, w której należało umieścić miejsca, które warto zobaczyć w wybranym kraju – Chorwacji. Zadaniem piątym było poznanie zwierząt i roślin znajdującym się w wybranym kraju oraz wykonanie pracy plastycznej dowolną techniką.
Chorwacja znana jest z pięknych krajobrazów, w tym piaszczystych plaż, gór oraz urokliwych wysp. Jest popularnym kierunkiem turystycznym, zwłaszcza dla osób szukających połączenia wakacji na plaży i zwiedzania historycznych miejsc. Oto miejsca, które wybraliśmy i warto je odwiedzić: miasto Dubrownik, półwysep Istria. Oczywiście warto jeszcze odwiedzić inne, ponieważ Chorwacja słynie z wielu malowniczych miejsc.
Na początku zajęć uczniowie wysłuchały i obejrzały pokaz slajdów, które warto odwiedzić będąc w Chorwacji. Przeprowadziliśmy krótką pogadankę na temat tych miejsc, pokazaliśmy te miejsca na mapie. Następnie przystąpiliśmy do kolejnego zadania jakim było poznanie zwierząt i roślin Chorwacji.
Chorwacja jest krajem o zróżnicowanym środowisku naturalnym, dzięki czemu można tam spotkać wiele unikalnych gatunków roślin i zwierząt. Występują tu zarówno gatunki typowe dla regionów śródziemnomorskich, jak i dla obszarów górskich i kontynentalnych. Zwierzęta w Chorwacji: niedźwiedź brunatny, rysie, wilki, sarny i jelenie, delfiny, żółwie morskie, ptaki drapieżne (orły, jastrzębie, myszołowy), gady (węże, jaszczurki). Rośliny w Chorwacji: oliwki, lawenda, pinie i cyprysy, agawy i kaktusy, dzikie maki, stokrotki, dęby.
Dzieci wysłuchały ważnych informacji o zwierzętach i roślinach Chorwacji, a następnie zabrały się do pracy. Wybrały niedźwiedzia brunatnego – wykonując maski oraz lawendę (obrazek).
Podczas wykonywania zadań uczniowie byli bardzo aktywne i zaangażowane. Często zadawały pytania, dzieliły się swoimi pomysłami i pomagały sobie, co pomogło twórczej pracy 🙂