21 marca w grupie 5-latków, obchodziliśmy Dzień Kolorowej Skarpetki. Tego dnia dzieci dowiedziały się, dlaczego obchodzimy to święto oraz czym jest Zespół Downa. Przedszkolaki zrozumiały, że Dzień Kolorowej Skarpetki ma na celu uświadomienie społeczeństwu, jak ważna jest akceptacja i szacunek dla osób z różnymi niepełnosprawnościami. Po krótkiej rozmowie na temat Zespołu Downa, dzieci przystąpiły do zabaw, które miały na celu integrację i rozwijanie współpracy w grupie. Pierwszą z nich było szukanie skarpetek – dzieci z radością biegały po sali, szukając ukrytych skarpet w różnych kolorach i wzorach.
Kolejną zabawą było segregowanie skarpetek według kolorów, co rozwijało spostrzegawczość oraz umiejętności logicznego myślenia. Zabawa w wieszanie skarpetek na lince na czas cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Dzieci rywalizowały w drużynach, starając się jak najszybciej rozwiesić kolorowe skarpetki. Kolejnym zadaniem było odgadywanie, co znajduje się w skarpetkach za pomocą dotyku. Dzieci musiały odgadnąć, co zostało schowane w skarpetkach – były to różne przedmioty z przedszkola. W ramach kreatywnej zabawy dzieci ozdabiały skarpetki z papieru, przedszkolaki mogły stworzyć swoją unikalną skarpetkę, co pozwoliło im rozwinąć wyobraźnię i zdolności manualne.
Dzień Kolorowej Skarpetki był pełen radości, zabawy i edukacji. Dzieci nie tylko poznały ideę tego święta, ale również aktywnie uczestniczyły w przygotowanych zabawach, które wzbogaciły ich wiedzę na temat akceptacji odmienności oraz współpracy w grupie.